I yin dyrker vi den passive, modtagende og eftergivende form af yogaen - det feminine element.

I yin dyrker vi den passive, modtagende og eftergivende form af yogaen - det feminine element.

 

Yin yoga
 


Helle Thomsen Schmidt og Annette Tzfanya underviser i Yin yoga i Yoga House

Er dine benmuskler stramme fra løb, fodbold, cykling e. lign.? Er du elite sportsudøver? Har du brug for at komme ned i din krop og mærke den? Har du brug for RO?

Yin yoga er en blid form for yoga.

Siddende og liggende stillinger, hvor du bliver i lang tid (typisk 3-5 min). Yin stræk stimulerer bindevævet, så vi bevarer vores fulde bevægelighed, bliver mere smidige og smertefri. Samtidig gør det langsomme tempo, at du kommer helt ned i dit parasympatiske nervesystem (kroppens ro/hvilesystem).

Så har du problemer med stress, er det også noget for dig. ALLE kan være med, der findes altid muligheder for alternative stillinger.

Der forskes meget i bindevævet disse år og det bliver mere og mere klart, at bindevævet har stor betydning for velvære, smerter/ikke smerter og måske endda sygdom.

Yin er stille stillinger, hvor du slipper og modtager i stedet for at yde, og således får mere balance i dit liv.

Slow yoga med yin elementer m Annette

Slow yoga med et twist af yin foregår i et roligt tempo, hvor der er tid og plads til at lytte til kroppen, hjertet og sindet. Vi går langsomt frem - blander dynamiske, langsomme flow med rolige og længere yin stræk. 
Stivhed og ømhed i kroppen kan komme fra dit bindevæv. De dynamiske flow og de lange yin stræk stimulerer og påvirker dit bindevæv - du forebygger og passer på dig selv.

Længes du efter ro, langsomhed og forkælelse, så er det en klasse for dig. Træk vejret, luk øjnene og gå dybt.

Du behøver ikke at være smidig for at komme til yoga. Du er velkommen på dette hold også selv om du aldrig har prøvet yoga før!